ارجوكم عند مغادرة الصفحة استغفروا الله وادعوا الى بظهر الغيب
يسعدنى تشريفكم لمدونتى البسيطة وبصمتك لن تضرك لكنها تضيف الى

الجمعة، 23 نوفمبر، 2012

وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم منذ بداية ثورة يناير وانا نظرتى اختلفت فى الاخوان وكل يوم بيعدى يتاكد لى هذا الشئ وليعلموا انهم مع قيام ثورة يناير بداوا فى صناعة نعشهم وكل يوم يمر بتصريحاتهم وردود افعالهم يكتمل بناء النعش الذى سوف ينهى بنائه الشعب المصرى الذى لم تشتروه بالزيت والسكر وفطرتهم الدينية وعلى فكرة ده مش رايى لوحدى ده راى كثير من الناس كانوا من محبى الاخوان ومتعاطفين معهم ولكن اليوم اختلف

هناك 8 تعليقات:

  1. " وعسى ان تحبوا شيئا وهو شرُُ لكم "
    الشعب المصري اعظم من ان يتطاول عليه المتطاولون
    بالاتهام في كل ساعةوبكل بجاحة بأنه يشترى بكيس سكر وزجاجة زيت
    والله انا لم اكن مرتاح للاخوان في بداية الثورة
    لكن بعد ان رأيت اعداءهم والاشكال التي تهاجمهم
    عرفت انهم الافضل
    نعم لقرارات مرسي ولازاحة النائب العام ولتذهب العصابة الى الجحيم
    تقبلي التحية
    ا

    ردحذف
    الردود
    1. اخى شكرا لمرورك ولردك وده رايك وانا احترمه والايام بيننا لنرى من الافضل

      حذف
  2. بصراحه يا همسه من قبل الثوره اصلا وانا مش بتعاطف معاهم مش حقد ولا حاجه بس لينا جيران وزمايل منهم اول ناس تخلع اول ناس متشتغلش اول ناس تخالف اول ناس تنافق كل حاجه فيهم كانهم بيحللو لنفسهم ويحرمو علي الناس .. بس نقول لمين خلاص المصيبه وقعت وما اظنش الخلاص منهم هيبقي سهل ربنا يستر
    بعيد عن الاخوان انتي عامله ايه والولاد والمدارس

    ردحذف
    الردود
    1. ربنا يستر يا ايمان ويجعل ايام ولادنا احلى انا حبيبتى بخير والولاد كمان والله يعيننا جميعا وحودة اخباره ايه ربنا يبارك لك فيه ويجعله قرة عين لك

      حذف
  3. صباح الغاردينيا همسة
    ربنا يكتب لمصر أيام حلوة
    ويحفظ شعبها يارب "
    ؛؛
    ؛
    لروحك عبق الغاردينيا
    كانت هنا
    reemaas

    ردحذف
    الردود
    1. آمين يارب العالمين شكرا حبيبتى على مرورك

      حذف
  4. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    استوقفنى موضوعك اختى واحببت ان اشاركك
    انا من البدايه لم اكن اتعاطف مع الاخوان ولكن بعد الجوله الثانيه قلت ما باليد حيله وقضى اخف من قضى
    اما الان فانا اقول الحمد لله وةرب ضرة نافعه
    انظرى الى من يعارض الرئيس ومن يقف معه
    الا تستحق هذه البلد ان تتطهر من كل الفاسدين؟
    اليس النائب العام رمز من رموز النظام السابق
    اؤيد وبشده قرارات السيد الرئيس وادعو الله ان يثبته ويهيئ له بطانة صالحه تعمل لاجل مصر
    ارجو الا اكون قد ازعجتك
    لكن قفى قليلا اختى الكريمه وتاملى الموقف جيدا
    وبالنهايه كلنا نتمنى الامن والامان لمصر

    ردحذف
    الردود
    1. حبيبتى اولا نورتى المدونة وانا لايزعجنى الراى الاخر واحترم من يختلف معى فى وجهة النظر لاننى اؤمن ان الله خلقنا مختلفين وهذا الاختلاف المفروض انه يقدم الافضل ولكن للاسف نفتقد هذه الثقافة ونعتبر ان الاختلاف خلاف وانا معك ان البلد لازم تتطهر من الفاسدين ولكن هو وضع الحق وسط الباطل ليمرره وانا من البداية اعلم جيدا من هم الاخوانوكل ما اتمناه ان مصر تستعيد ابناءها وتتقدم للافضل كلنا ايد واحدة كلنا مصريين مسلمين واقباط ربنا يحفظها

      حذف